לוח הופעות- ד"ר מיכל יערי – ציות לחוק וחופש המצפון



ד

קרדיט לתמונה: תומר אפלבאום

ד"ר מיכל יערי - ציות לחוק וחופש המצפון

משך: שעה וחצי

כשביטחון פוגש דמוקרטיה – ציות לחוק וחופש המצפון
כיצד מתייחסת החברה הישראלית לסרבני מצפון בצבא? האם עמדה זו השתנתה כאשר סרבני המצפון לא היו עוד רק אנשי שמאל, אלא חיילים שסירבו לפנות ישובים יהודיים? כיצד מתמודד בגШצ עם עותרים המבקשים לאפשר חופש מצפון בצבא?
מרצה ד"ר מיכל יערי חוקרת מדינות המפרץ הערביות. מרצה ופרשנית, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה הפתוחה והאוניברסיטה העברית.

מתוך סדרת ההרצאות: «כשביטחון פוגש דמוקרטיה»  – 4 מפגשים בסדרה.
על סדרה: למי ישראל נותנת עדיפות: לביטחון או לזכויות הדמוקרטיות? מי מכתיב את מדיניות הביטחון של ישראל: הצבא או הדרג המדיני? מדוע מערכת הביטחון הייתה מוגנת במשך שנים רבות מביקורת ציבורית? שאלות אלו ועוד יעמדו במרכזו של קורס מרתק הסוקר את היחסים המורכבים בין ביטחון לדמוקרטיה. 

סרטונים נוספים בקטגוריה

עמית סגל - הרצאהסיציליה אי של שפיותרותם גרוסמן - מי רוצה להכיר את עוזר הבינה המלאכותית המושלם?הכתב העברי ביצירות אמנות - מרצה דאיני עבאדי - אסלאם שלא הכרתם - הרצאה מס' 8סבין יעקובוביץ - פריז תחת הכיבוש הנאצידמבצע ביעור חמץ - מרצה יגאל גרייברדדדעולם בראי הקולנוע: השאיפה לאושר בעידן של משבר, מרצה סבין יעקובוביץעולם בראי הקולנוע - הבהלה לזהב - מרצה דני ינאיעולם בראי הקולנוע: תחיית המורשת האבוריג'ינית באוסטרליה, מרצה רוני ינובסקימשה ויציאת מצרים - מרצה ד