לוח הופעות- פסטיבל לטינו – אמריקה 2023 הנערה מאיפנימה – מחווה לסטן גץ



פסטיבל לטינו - אמריקה 2023 הנערה מאיפנימה - מחווה לסטן גץ

קרדיט לתמונה: דמיטרי מוקרנקו

פסטיבל לטינו - אמריקה 2023 הנערה מאיפנימה - מחווה לסטן גץ

משך: שעה ורבע

מפיק: שמים – ארגון, ניהול והפקהרשימת הופעות

הנערה מאיפנימה- מחווה לסטן גץ עם דין צור והלהקה
מעבר לכל הפרסים והסופרלטיבים שקבל התקליט האלמותי "הנערה מאיפנימה" שהקליטו סטן גץ (טנור סקסופון) ז'ואו ג'ילברטו (גיטרה ושירה) עם האמן האורח (עד אז לא ממש מפורסם) אנטוניו קרלוס ז'ובים (פסנתר ושירה), ובטרקים בודדים גם אסטרוד ג'ילברטו בשירה, פרץ התקליט את גבולות הז'אנר בכך שהוא הביא את המוסיקה הברזילאית העממית, בעיקר סמבה ובוסה-נובה, לקדמת בימות הג'אז העולמי.
המינימלזים והפשטות המלודית מחד אל מול ההרמוניה הברזילאית המשגעת, נותנים כר נרחב לכל אמן ג'אז לאילתור והבעה אישית. הצליל האוורירי והרך של סטן גץ, עם הנינוחות והרוגע הברזילאי התאימו ככפפה ליד. השירים הנפלאים כמו: Corcovado , Desafinado , "הנערה מאיפנמה" הפכו לנכסים ג'אזיים, אשר כל נגן ג'אז מכיר מלפני ולפנים.
פריצת סגנון הבוסה לעולם הג'אז (סוף שנות החמישים – תחילת שנות השישים) הגיעה בדיוק בזמן, לאחר "משבר" הבי בופ וההארד בופ, אשר היו קשים לעיכול לקהל הרחב, ומן העבר השני הרוקנרול אשר כבש כל חלקה טובה של מאזיני המוסיקה. המוסיקה הברזילאית היתה מורכבת, אך עם צליל ואופי חדשים לגמרי, ומלאת חיים והבעה – והקהל הכיר את כוכביו החדשים – מהיבשת הדרום אמריקנית. 

בהשתתפות:
דין צור סקסופון 
תמר שרק שירה
ג'וארס דוס סנטוס תופים ושירה
קטיה טובול פסנתר
דניאל רינג גיטרה וקווקיניו
ג'ילברטו פרלמן בס

פסטיבל לטינו – אמריקה 2023 הנערה מאיפנימה – מחווה לסטן גץ מפת הגעה
03-03-2023 11:00 תל אביב-יפו מוזיאון תל-אביב לאמנות – אולם קאופמן גיטר

סרטונים נוספים בקטגוריה

תזמורת הסינפונייטה הישראלית באר שבע - הללויה לפסנתר - קלאסיקההסינפונייטה וגיל שוחט מארחים את רוני דלומיפסטיבל היובל - פרח במדבר - קלאסיקהערב מחווה לשמוליק קראוסתזמורת הסינפונייטה הישראלית באר שבע - חלום אמריקאי - קלאסיקהתזמורת הביג בנד חיפה מארחת את שימי תבוריזהב לנצח עם דן כנר - להיטי הזהב הלועזיים של ימי הרדיומופע מוזיקלי תיאטרלי - תמונות יפואיותאבנר גדסי מנגן ושרלהקת KarniBand במחווה Boney M & Disco 70sמוסיקה וירטואוזית של כל הזמניםתיאטרון הסימטה - מארחת - למופע דראג - מיס דובדבןליברפולGreat Voices - הקולות הגדולים של כל הזמניםפלמנקונטורל - לייבגיל שוחט מארח את אסתר רדאאיזה יום שמחאריק דוידוב מארח את יותם כהן ואנסמבל מאסטר קוורטט Bravoתזמורת המהפכה - יצירה לתזמורת בתנועה - מצבי רוח< a href="https://bravo.ticketsnow.co.il/announce/74063" target="_blank" rel="noopener">גיל שוחט מארח - בין פאריז לטהרן